Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

czwartek, 9 czerwca 2016

Recenzja książki "Inne zasady lata"- Benjamin Alire Saenz

El Paso. Dwóch nastoletnich samotników o niecodziennych imionach.

Arystoteles. Wściekły nastolatek, którego brat siedzi w więzieniu.

Dante. Mądrala i artysta z nietypowym poglądem na świat.

Zdaje się, że nie mają ze sobą nic wspólnego. Ale kiedy zaczynają spędzać ze sobą czas, odkrywają przyjaźń, która zmieni ich życie. Przyjaźń, która sprawi, że nauczą się najważniejszej prawdy o sobie i akceptacji tego, kim tak naprawdę chcą być.


Książką zainteresowałam się ponieważ poleciła ją Alicja z bloga Siostry w bibliotece. Można ją było kupić tylko w Matrasie, gdzie kosztowała około 30 zł, stwierdziłam, że poczekam na jakąś promocję i wtedy ją kupie. Minęło kilka miesięcy, a ja o niej zapomniałam. Jednak będąc ostatnio na wyjeździe w Toruniu zauważyłam ją w księgarni Tak Czytam na Starym Mieście, kosztowała ona jedyne 7 zł stwierdziłam, że grzech nie wziąć. 

Zaczęłam ją czytać, gdy wracałam pociągiem do domu. Od razu się w niej zakochałam. Jest napisana prostym językiem, dzięki czemu czyta ją się szybko i przyjemnie. Nie zauważyłam kiedy pochłonęłam pierwsze 100 stron. Autor niezwykle porusza temat tabu jakim jest homoseksualizm. Pisze o nim z wyczuciem i pewną delikatnością. Czytając nie chce się krzyczeć "Geje, geje, geje!". Przeplata go z innymi ważnymi kwestiami, co daje ciekawy efekt. 

Dante i Arystoteles (Ari) to bohaterzy niezwykle dojrzali, którzy mają głębokie przemyślenia. Szczególnie Arystoteles, z którego punktu widzenia napisana jest powieść . Jest on aspołeczny, zagubiony,znudzony byciem "dobrym chłopcem" co powoduje, że jego rozważania wydają się zbyt dorosłe jak na jego wiek. Jednak chciałabym przeczytać kilka rozdziałów, których narratorem jest Dante. Miał on trochę inne podejście do życia niż Ari, był dużo bardziej otwarty na tematy związane z jego dojrzewaniem. U obu postaci możemy zaobserwować pewną drogę do odnalezienia siebie, swojej orientacji seksualnej. Zmieniają się ich poglądy, myśli oraz uczucia, które wobec siebie odczuwają.

Książka porusza wiele ważnych tematów, o których niektórzy wstydzą się mówić. Przekazuje to, że nawet ludzie z pozoru twardzi i silni, w środku odczuwają niemoc. Wszyscy ludzie prowadzą wewnętrzną wojnę, czy to ze strachem, wstydem, stresem, który kryje się w najgłębszych zakamarkach naszego umysłu. "Inne zasady lata" idealnie pokazują jak czuje się wiele młodych osób podczas okresu dorastania, poznawania samego siebie. Jest to książka, którą warto przeczytać niezależnie od wieku.  Każdy znajdzie w niej coś dla siebie. 

                                                                        Moja ocena: 8/10                                                                   

                                                                                                                                                              ♥Olivia♥

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz