Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

poniedziałek, 13 października 2014

Recenzja książki "Piata Fala"

Informacje Ogólne:
Tytuł:Piąta Fala
Autor:Rick Yancey
Język oryginału:Angielski
Rok wydania:2013,2013(Polska)
Wydawnictwo: Wydawnictwo Otwarte
Cena z okładki: 39,90
Ilość stron: 505

Opis:Wystarczyły cztery fale kosmicznej inwazji, by z siedmiu miliardów ludzi ocalała zaledwie garstka. Rozrzuceni w różne miejsca okupowanej planety walczą o przetrwanie. od wymarłych miasteczek, przez płonące metropolie, po obozy dla uchodźców i tajne bazy wojskowe-każdy z bohaterów powieści próbuje przetrwać i zrozumieć, co się stało i kim są kosmici, który postanowili wymordować całą ludzkość.

------------------------------------------------------------------------------


Oprawa wizualna:5/5
Nad oprawą wizualną nie będę długo rozwlekać. Oprócz okładki w książce nie ma innych obrazków, czcionka taka jak wszędzie. Podoba mi się napis "Piąta Fala" ponieważ ma na sobie nadrukowanych ludzi walczących w lesie. Świetnie komponuje się to z książką.

Fabuła:5/5
Pomysł na książkę bardzo mi się spodobał. Rzadko czytam sci-fi, ale ta powieść powinna się spodobać nawet osobą, które tego gatunku nienawidzą. Autor z każdym rozdziałem sprawia,że jest co raz ciekawiej, książka co raz bardziej wciąga. Spodobało mi się również przenoszenie z teraźniejszości do przeszłości co moim zdaniem bardzo pomogło w zrozumieniu książki. Dobrze ukazana jest desperacja ludzi pod czas końca świata. Ich strach, smutek i trudności w życiu.

Bohaterowie:4/5
Bardzo łatwo przywiązałam się do Cassie. Często w tego typu książkach główne bohaterki to silne, odważne dziewczyny. Lecz w tej powieści tak nie jest. Cassie jest taka jak każda z nas. Całymi dniami siedzi na twitterze, facebooku, chodzi na zakupy z koleżankami. Jednak pewnego dnia się to zmienia. Dlaczego odjęłam punkt? Ponieważ punkt widzenia Benjamin'a Parish'a nie za bardzo mi się podobał. Bardzo często strasznie się nudziłam.

Styl autora:4/5
Autor pisze bardzo przyjemnie choć, w niektórych momentach przynudza. Rzadko czytam książki autorstwa mężczyzn ponieważ zazwyczaj nie podobają mi się ich style pisania. Lecz w tym przypadku byłam mile zaskoczona. Miło się czyta, bardzo prosty język, łatwy do zrozumienia.

Podsumowanie:18/20
Książka moim zdaniem dla każdego. Chłopak, dziewczyna, nastolatek, dorosły. Wydaje mi się, że autor starał się ukazać apokalipsę z każdej strony. Teraz na prawdę nie wiem co powiedzieć. Więc prosto polecam. Już nie mogę się doczekać kiedy przeczytam drugą część. Na mojej półce zagościło dużo nowości z okazji moich urodzin (23 październik), ale więcej dowiecie się już niebawem. 

                                                                                                                             Olivia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz